Spoločnosti, ktoré priamo nepôsobia na trhu s informačnými technológiami obvykle nedisponujú dostatočnými finančnými a personálnymi zdrojmi, aby mohli sledovať vývoj IT a pritom efektívne riešiť každodenné problémy súvisiace s údržbou informačného systému. Preto je efektívnejšie prenechať správu IS a s tým súvisiacich činností, ako je napr. vzdelávanie zamestnancov, sledovanie a operatívne zavádzanie nových trendov, do kompetencie spoločnosti Tecton, ktorá má skúsenosti, vedomosti, prehľad a potrebné zdroje. Spoločnosť Tecton zvládne tieto činnosti lepšie a pri podstatne nižších nákladoch.
Externá správa informačných systémov znamená kompletné prevzatie starostlivosti o informačný systém, a prevzatie zodpovednosti za funkčnosť informačného systému, čo v sebe záhŕňa:
– zabezpečenie nepretržitej prevádzky, dostupnosti IS
– garanciu bezpečnosti
– garanciu obnoviteľnosti IS v prípade havárie, resp. straty dát
– reakciu na vzniknuté problémy a poruchy
– poradenstvo v oblasti IT
Správa informačných systémov sa realizuje na základe obchodného vzťahu (zmluva o vykonávaní externej správy informačného systému).
Výhody externej správy informačných systémov:
- profesionalita
Spoločnosť Tecton disponuje certifikovanými odborníkmi pokrývajúcimi široké spektrum problematiky spravovania a riadenia informačných systémov. - zastupiteľnosť, nahraditeľnosť
Spoločnosť Tecton disponuje tímom IT profesionálov a teda spravovanie informačného systému nie je závislé na jedinej osobe (správcovi, administrátorovi). - koncepčnosť
Nami spravované informačné systémy sú budované koncepčne s víziou do budúcnosti, po odsúhlasení zákazníkom. - dokumentácia
Súčasťou spravovania informačného systému je spracovanie a aktualizácia dokumentácie (technickej, prevádzkovej). - optimalizácia nákladov na prevádzku IS
Odborný dohľad expertných pracovníkov spoločnosti Tecton nad IS znižuje riziko nepredvídateľných porúch, ktorých odstránenie si nezriedka vyžaduje nemalé finančné výdavky. Cieľom je závadám predchádzať a eliminovať zdroje ich vzniku. - úplná kontrola a plánovanie výdavkov do IS
Systém je budovaný a udržiavaný podľa vopred schválenej koncepcie a všetky výdavky s tým spojené sú dopredu známe, evidované a vyhodnocované, čím klient získava úplný prehľad o tom, ako sa finančné výdaje do IS menia na jednoznačne definované výkony. - rozvoj v súlade s najnovšími technológiami
Systém a jeho jednotlivé súčasti sú rozvíjané v súlade s narastajúcimi požiadavkami na výkon a dostupnosť aplikácií. Riešenia navrhované v súvislosti s rozvojom systému sú ďalej konfrontované s príležitosťou integrovať nové informačné technológie. Samotná implementácia je realizovaná len v prípade, že tieto technológie sú v praxi odskúšané a že predstavujú jednoznačný prínos pre IS. - voľné personálne zdroje
Zmluvný servis odbremeňuje pracovníkov a manažment spoločnosti od činností súvisiacich s údržbou IS. Zodpovednosť za údržbu IS, metodické riadenie pracovníkov oddelenia IT a ich odbornú spôsobilosť či otázky súvisiace s personalistikou prechádza na našu spoločnosť. Manažéri a ostatní pracovníci tak môžu získaný čas sústrediť na činnosti, ktoré prinášajú firme zisk.